Dietes miracle

RISCS E INCONVENIENTS DE LES DIETES MIRACLE

Quan arriba l’estiu arriben les noves modes de roba, de banyadors, de pentinats... I de dietes!! Tothom vol perdre pes en el mínim temps possible, aconseguir en 1 mes el que no s’ha fet en un any, i llavors apareixen les dietes “miracle” que prometen resultats bons i ràpids... però que també tenen conseqüències, aquestes en són algunes:

1.
Augment del colesterol en sang, degut al consum excessiu d’aliments d’origen animal (Dukan, Atkins,...)
2.
Carència de vitamines i minerals, ja que eviten o disminueixen dràsticament el consum de fruites i verdures, o de làctics i derivats (Dukan, Atkins,...)
3.
Estrenyiment, degut a la falta de fibra (dietes sense vegetals ni fruita ni cereals) i l’augment de la ingesta proteica.
4.
Gasos abdominals, la ingesta desmesurada d’aliments dietètics i rics en fibra també en provoquen.
5.
Falta d’energia, ja que falten carbohidrats, que és el nutrient que la aporta principalment, i això també provoca desànim, malestar...
6.
Susceptibilitat a posar-se malalt, les dietes inferiors a 1000 kcal solen ser carencials i augmenta el risc de contraure malalties (dieta de la sonda, de la motxilla,...), així com gastroenteritis, fractura òssia,...
7.
“Efecte rebot”, des de el moment en el que es perd una gran quantitat de pes en pocs dies, es posen en marxa uns mecanismes neuroendocrins, hormonals d’estalvi energètic que provoquen una recuperació més ràpida i en forma de greix. Sol ser habitual en les “dietes miracle”.

Lo important no és arribar ràpid, sinó mantenir-se. Lo saludable es perdre de 2 a 3kg al mes, s’ha de canviar d’hàbits, i no es pot fer en un mes, s’ha de començar amb temps.

La dieta no s’acaba quan ja s’ha perdut el pes, no s’haurien d’abandonar les visites al nutricionista, generalment quan es fa es deixa de banda l’autocontrol i amb el temps es recupera el pes.

Mantenir el pes implica seguir amb la dieta permetent algun “extra” de tant en tant, amb moderació, modificar els hàbits d’exercici físic, i aprendre a llegir les etiquetes.