Consells d'estiu

CONSELLS PER GAUDIR D’UN ESTIU SALUDABLE


A LA PLATJA O LA PISCINA

Esmorza sempre abans d’anar a la platja o la piscina i evitaràs marejos o baixades de pressió. Inclou un aliment ric en calci, una fruita i pa o biscotes perquè sigui complet

Tria la fruita enlloc de gelats, aperitius fregits o galetes, és la millor manera d’hidratar el nostre organisme quan estem exposats al sol, pel seu alt contingut d’aigua, vitamines, minerals i antioxidants.

Beu aigua sense tenir sed i evita les begudes alcohòliques, que a més de contenir força calories i sucre acceleren la pèrdua d’aigua corporal. Puntualment es pot optar per un refresc light o zero o cervesa sense alcohol

Aprofita per realitzar exercici físic caminant mínim 30 minuts per la vora del mar, nadant, jugant a pales o volei platja evitant les hores més caloroses del dia.

D’APERITIU O AL RESTAURANT

Fer un piscolabis saludable és possible evitant aperitius fregits (patates xips,..) i formatges greixosos i escollint opcions com fruits secs naturals o torrats sense fregir, escopinyes, musclos, gambetes, navalles en conserva, seitons, cogombrets i cebetes en vinagre, paté de llegums,…

Equilibra l’àpat anterior o següent dels dies que surtis a menjar fora, incloent com a base principal els vegetals en forma d’amanida o cremes fredes i afegint una mica de proteïna magre.

Limita i planifica el consum d’aliments ocasionals com els gelats, granissats ensucrats, orxata, pastissos,.. durant la setmana. Es poden menjar uns postres o berenars saludables i deliciosos casolans: gelats de iogurt i fruita, gelats de batut de fruita, broxetes de fruita amb xocolata negra mínim 70% cacau, batut de llet i cacau pur sense sucre fresquet, llet amb canyella i llimona sense sucre o amb edulcorant,…


 CONSELLS-ESTIU-2017.pdf