Consells de Nadal 2018



Consells de Nadal

1.
Reserva els extres (torrons, alcohol...) pels dies estrictament festius.
2.
Es pot provar una mica de tot, però sense repetir. Omple el plat en comptes d’anar picant, així seràs conscient del que menges i evitaràs excessos.
3.
No et saltis àpats, així no arribaràs amb molta gana al dinar o sopar.
4.
Planifica bé els menús i no compris/cuinis en excés. Si sobra menjar, congela’l per més endavant o demana que se l’emportin.
5.
L’aigua ha de ser la beguda principal. No t’excedeixis amb l’alcohol i reserva el cava per brindar. Els refrescos millor light o zero, i cafè o te preferiblement sense sucre.
6.
Opta per les carns magres, el peix i el marisc.
7.
Prepara entrants lleugers a base d’amanides, marisc bullit... abans de servir els plats principals. Inclou sempre opcions saludables d’aperitius i postres:

Pica-pica entrant:
- Cabdells amb anxoves
- Tassa de consomé
- Ous farcits
- Espàrrecs blancs amb
maionesa casolana
- Seitons en vinagre

-
Musclos al vapor o en escabetx
- Llagostins freds
- Cloïsses en salsa verda
- Broquetes de cherry amb formatge mozzarella
- Crema de carxofes i cruixents de pernil
- Pa de coca amb escalivada i sardinetes
Postres:
- Maduixes i magrana amb suc de taronja
- Pinya amb gelat de torró sense sucre
- Torrons casolans de botigues especialitzades
- Peres al forn amb xocolata negra
- Macedònia: taronja, raïm, papaia, plàtan, fruits vermells...

8.
Durant la sobretaula es pot posar un bol amb fruita, fruits secs, servir infusions, cafès... i retirar els dolços.
9.
No t’oblidis de fer activitat física cada dia.

Tot l’equip de CPEN us desitja unes bones festes!


 consells-nadal-2018.pdf