Dislipèmia infantil






Hipercolesterolèmia en nens
Mònica Peitx i Triay


GREIXOS:
Tant per cuinar com per amanir millor utilitzar olis líquids (d’oliva , gira-sol o soja) que sòlids ( llard, margarina o mantega).
2 vegades a la setmana caldria menjar peix blau: sardina, tonyina salmó. Salmó i tonyina fresca es poden congelar.
Màxim 2 ous a la setmana, es poden fer truites amb 2 clares i 1 rovell.
No menjar pastisseria industrial ni croissants , ensaïmades,… de tant en tant es poden fer coques a casa amb els greixos permisos.
Els menjars precuinats també tenen un alt contingut en greixos dels que no ens interessen, ex: canelons o croquetes congelades o brics de brou preparat.


FIBRA:
1 vegada a la setmana llegum.
1 vegada al dia verdura crua o cuita
2 fruites al dia una d’elles un cítric (taronja, mandarina, pomelo)
Cal acostumar-se a aliments integrals: pa, galetes, pasta, cereals.


HIDRATS DE CARBONI:
Disminuir la ingesta dels refinats: Sucre, begudes ensucrades, caramels, xuxes, etc
Augmentar els hidrats d’absorció lenta: arròs,pasta, patata, llegum.


PROTEÏNES:
Durant el període de creixement ens caldrà uns 500 ml de làctics que cal que siguin desnatats. 250ml llet=2 iogurts=60 gr. de formatge baix en greix.
200gr de carn o peix al dia. Les carns que van millor son les blanques: vedella, pollastre, “pavo”, llom de porc, conill… Cal treure sempre el greix visible.
Pels entrepans pernil serrano o dolç del més bo o embotit del magre de tant en tant.


Finalment és molt recomanable realitzar un exercici físic regular, inclosos caps de setmana en companyia de la família.
És molt important mantenir un pes correcte en relació amb la talla.